Δημοτικό Σχολείο Πλαταμώνα - Ε' Τάξη

Δημοτικό Σχολείο Πλαταμώνα  

ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Το κάστρο του Πλαταμώνα


E Τάξη

30/5/2000

20 μαθητές

     Διάρκεια προγράμματος 9:00π.μ.-11:00μ.μ.

 
  • Στο τμήμα υπήρχε μεγάλο ποσοστό από αλλοδαπούς μαθητές, πολλοί από τους οποίους είχαν πρόβλημα προσαρμογής.  Η ανάγνωση του παραμυθιού απλουστεύτηκε ώστε τα παιδιά να έχουν όσο το δυνατό λιγότερα άγνωστα στοιχεία και λέξεις. Συμμετείχαν κυρίως στην περιγραφή των εικόνων.
  • Η υπερκινητικότητα πολλών παιδιών ανάγκασε την συντόμευση του περιπάτου. Ωστόσο περιηγήθηκαν σε όλους τους βασικούς χώρους της ανασκαφής (πιθεώνας, δωμάτιο με εστία, ανασκαπτόμενα τετράγωνα, πύργος και αποθέτης).
  • Στη διάρκεια της ξενάγησης στην αίθουσα των βιτρινών τα παιδιά δύσκολα επικεντρώνονταν σε όσα άκουγαν και έβλεπαν. Πολλά από αυτά προτίμησαν να αποχωρήσουν και να μείνουν έξω στα θρανία τους. Για το λόγο αυτό η περιγραφή των εκθεμάτων έγινε γρήγορα  και χωρίς την επιμονή μνημόνευσης αρχαίων ονομασιών. Για τον ίδιο λόγο δεν έπαιξαν το παιχνίδι με τις κάρτες αντικειμένων απο τις βιτρίνες. Έπαιξαν, όμως, σύντομα το παιχνίδι με τα αντικείμενα πριν και μετά τη συντήρηση.
  • Η ζωγραφική όπως φάνηκε από ερωτήσεις από την αρχή της επίσκεψης ήταν ό,τι τους ενδιέφερε περισσότερο. Ζωγράφισαν ελάχιστα τραίνα και περισσότερα αγγεία, τα οποία συχνά συνοδεύονταν από διάκοσμο με πλούσια χρώματα. Καθ’ όλη τη διάρκεια ο δάσκαλός τους τους συντρόφευε με τη μουσική φλάουτου.
  • Σύντομα και χωρίς έντονη διάθεση περιέγραψαν τις ζωγραφιές και κατέθεσαν τις εντυπώσεις τους αναφέροντας συχνά το μέγεθος του σπιτιού και του πύργου και τη χρήση του αποθέτη.

Παράθεση ερωτήσεων Ε΄ τάξης

 

  1. Πώς έμειναν όλα αυτά μετά από  τόσα χρόνια;
  2. Πώς τα βρήκατε;
  3. Τι είναι τα άσπρα (σύνδεσμοι) στα πιθάρια;
  4. Γιατί υπάρχει δεύτερος τοίχος στον πύργο;

Γεωργία Γκαβανούδη

ΛΑΤΙΡΙ ΑΡΙΣ
 
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΩΣΙΜΙΔΟΥ
Δέντρα, πέτρες, χώματα και το κτίριο

Ο  Μιχάλης είπε ότι του έκανε εντύπωση το αρχαίο χώμα.  Ο Άρης είπε Μου άρεσαν όλα και εσείς επίσης.  Μου άρεσε η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο! 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΩΣΙΜΙΔΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑ

Μετά ζωγραφίσαμε.  Εγώ ζωγράφισα ένα αμφορέα, ήταν καλός. Ο Άρης ζωγράφισε ένα παράξενο πράγμα όπως πάντα.Θα μου άρεσε να ξαναπάω στον  ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ.

ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑ

ΑΙΜΙΛΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ 
Ενα νόμισμα. 

Μας έδειξαν την αποθήκη, το κάστρο και μία μεγάλη τρύπα στην οποία έβαζαν τα σκουπίδια οι αρχαίοι.
Μετά μας έβαλαν να ζωγραφίσουμε κάτι αρχαίο και μετά τα βλέπαμε ένα ένα.
Όλα ήταν ωραία.
Μετά συζητήσαμε τι μας άρεσε περισσότερο.
Μάθαμε πολλά από αυτήν την επίσκεψη που δεν θα τα ξεχάσουμε ποτέ. 
ΑΙΜΙΛΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΛΑΤΣΟΓΙΑΝΝΗ

Ένα λυχνάρι που το χρησιμοποιούσαν σα τη λάμπα.  ένα μυροδοχείο που το χρησιμοποιούσαν για το μπάνιο τους.  Κι ένα πινάκιο για να μπορούν να βάζουν ένα τρόφιμο που τρώνε..
Την Τρίτη ξεκινήσαμε, να πάμε στην Αρχαιολογία. Μου έκαναν όλα εντύπωση. Μάθαμε την ιστορία του χωριού μας.
Οι αρχαιολόγοι βρίσκουν τα αρχαία, οι συντηρητές τα συναρμολογούν, τα καθαρίζουν και έτσι μπορέσαμε και τα είδαμε. 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΛΑΤΣΟΓΙΑΝΝΗ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΑΡΟΥΧΑ

Εγώ έκανα τα χωράφια και το σπίτι του Επ/νώντα.  Τις καλλιέργειες τους. 
Με δική μου φαντασία ! 

Την Παρασκευή που πήγαμε στον αρχαιολογικό χώρο ήταν τέλεια.  Παρατήρησα ότι όλα εκεί ήταν αρχαία. Τρία πράγματα μου έκαναν εντύπωση: το υπόστεγο, το λιθάρι, και η μεγάλη τρύπα που πετούσαν τα σκουπίδια τους. Ήταν τέλεια. 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΑΡΟΥΧΑ

Είχε όμορφα σκαλισμένα πιάτα, μια αποθήκη για να βάζουνε τα τρόφιμα, ψάρια, σιτάρι, ελιές.
Αλλά τώρα θέλουν να χαλάσουν τα αρχαία για να περάσει η σήραγγα. 
Και θα χαλάσει τόσα ωραία πράγματα.

 

ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ

ΓΡΑΒΑΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΝΤΟΛΗ ΕΛΕΝΗ
   
ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΧΑΡΟΥΛΑ μιχαλησ
   
ΛΑΤΙΦΗ ΕΜΑΝΟΥΕΛΑ ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
   
ΠΑΤΣΙΑΤΖΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
 
ΜΑΓΔΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ 
Αγγείο. Με τη στέγη

Σήμερα πήγαμε στον αρχαιολογικό χώρο.  Οι αρχαιολόγοι μας υποδέχθηκαν, μας εξήγησαν για ένα παραμύθι για τον κύριο Επαμεινώνδα και τους παραγιούς του και τους βοηθούς του. 

Μας είπανε ότι είχαν ένα μεγάλο σπίτι, ένα κελάρι, και έναν πύργο.  Από την εποχή εκείνη έμειναν πολλά πράγματα: αγγεία, πιθάρια, ειδώλια, αμφορείς και άλλα πολλά.

Εκείνα τα παλαιακά πράγματα ήταν εντυπωσιακά. Μας έδειξαν ό,τι είχε απομείνει από το κελάρι όπως μας έδειξαν τον πύργο και άλλα πετρώματα που απόμειναν από την εποχή εκείνη.

Όταν έγινε ο μεγάλος σεισμός στην Αντιόχεια καταστράφηκε η περιοχή.
Στην αρχαιολογία είναι όλα τόσο εντυπωσιακά.

ΑΝΩΝΥΜΟ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ
Ενα δάσος με ήλιο, ουρανό και θάλασσα.
[Ακόμη δεν έσκαψαν οι αρχαιολόγοι στο λόφο]

Μία μέρα που πήγαμε στην Aρχαιολογία

μου άρεσε το κάστρο και  η τρύπα που πετούσαν τα αποφάγια τους.  

Μου άρεσε όταν βλέπαμε το βιβλίο,

όταν βλέπαμε τα λυχνάρια τα κρεμαστά,

αυτό το πράγμα με τις τρύπες που πατούσαν τα σταφύλια για να φτιάξουν κρασί,

μου άρεσε η σήραγγα και το τούνελ που όταν θα φτιαχτεί θα περνάει το τραίνο.  

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΚΙΣΟΚΩΦ
Τσεκούρι, μπανάνα

Στο τέλος είπαμε τι γνώμη μας τι μας άρεσε πιο πολύ
και ζήσαμε εμείς καλά και αυτοί όχι καλύτερα 

 ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΚΙΣΟΚΩΦ

 

ΣΠΑΘΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ