Δημοτικό Σχολείο Πλαταμώνα - ΣΤ' Τάξη

Δημοτικό Σχολείο Πλαταμώνα  

ΘΑΝΟΣ ΣΚΑΖΟΣ  
[τραίνο και τρεις αμφορείς διαφόρων σχημάτων.]


Στ' Τάξη

02/6/2000

23 μαθητές

     Διάρκεια προγράμματος 9:00π.μ.-1:00μ.μ.

 
  • Η αφήγηση του παραμυθιού πραγματοποιήθηκε από την αρχή με  την καλοπροαίρετη διάθεση των παιδιών, τα οποία αφέθηκαν να παρασυρθούν απ’όσα  άκουγαν. Με αμείωτο ενδιαφέρον και φαντασία περιέγραφαν τις εικόνες, ενώ  η παρατηρητικότητα και η αφοσίωσή τους  επέτρεψαν τη λεπτομερέστερη και  πλουσιότερη αφήγηση.

 

  • Ξεναγήθηκαν για αρκετή ώρα στον ανασκαφικό χώρο. Από τις ερωτήσεις τους   γινόταν αντιληπτός ο τρόπος με τον οποίο έπλαθαν στο μυαλό τους εικόνες και  αναβίωναν φανταστικές σκηνές. Περιέγραφαν τα δωμάτια του σπιτιού και  ήθελαν να βρίσκονται μέσα σε αυτά. Κατά την παρακολούθηση ανασκαπτικών  εργασιών κατανόησαν  με αρκετή ευκολία το αρχαιολογικό έργο και τον τρόπο  ανάδειξης των ευρημάτων. Εντυπωσιάστηκαν από την έκταση του σπιτιού και  θέλησαν να ακούσουν για τις καθημερινές ασχολίες  των ανθρώπων που το  κατοικούσαν.

 

  • Με ιδιαίτερη προσοχή προχώρησαν μπροστά από τις προθήκες και είδαν τα αντικείμενα ακούγοντας για τη χρήση και την αρχαία ονομασία   τους.   Περπάτησαν κοντά στα τραπέζια εργασίας των συντηρητών και είδαν από κοντά τις εργασίες αναστήλωσης και συγκόλλησης πιθαριών. 

 

  • Με μεγάλη ευχαρίστηση έπαιξαν και τα δύο παιχνίδια με τις κάρτες των αντικειμένων. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου έγιναν αναφορές στο χώρο της συνολικής έκθεσης των αμφορέων και τα παιδιά εκδήλωσαν την επιθυμία να την επισκεφθούν. Έτσι, λόγω στενότητας χώρου και πίεσης χρόνου, ξεναγήθηκαν κατά ομάδες και ενδιάμεσα στο στάδιο της ζωγραφικής.

 

  • Ζωγράφισαν με μεγάλη όρεξη και ταχύτητα τόσο τραίνα όσο και αγγεία χρησιμοποιώντας πολλά χρώματα  και σχήματα.

 

  • Ακολούθησε  περιγραφή των δημιουργιών τους και συζήτηση για όσα είχαν δει. Διαπιστώθηκε το έντονο ενδιαφέρον τους για τα καθημερινά χρηστικά αντικείμενα, το πλήθος των αμφορέων και τον τρόπο φύλαξης των μεταλλικών αντικειμένων.

 

  • Υπήρξαν ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένα  ως προς  την παραμονή των ευρημάτων στον τόπο τους και πρότειναν την ίδρυση μουσείου.

Παράθεση ερωτήσεων της ΣΤ΄ τάξης

1.         Πώς είστε σίγουροι για τα δωμάτια των ιδιοκτητών της αγροικίας;

2.                  Είχαν αυλή και που βρισκόταν;

3.                  Τι εργαστήρια είχαν;

4.                  Πώς γνωρίζετε για τις δύο φάσεις του αποθέτη;

5.                  Πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν τα σπασμένα κομμάτια;

6.                  Τι κόλλες χρησιμοποιείτε (στη συντήρηση);

7.                  Πώς στέκονται τα κομμάτια των πιθαριών;

8.                  Πώς και πού θα πάτε τα πιθάρια αφού κολληθούν;

9.                  Τι είναι οι πόρπες;

10.              Πως βρέθηκαν και συγκολλήθηκαν όλα τα τμήματα των αμφορέων;

 Γεωργία Γκαβανούδη

 

ΕΛΕΝΗ ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ
Ζωγράφισα το άγαλμα της Αφροδίτης 
που ως γνωστόν συμβολίζει την ομορφιά! 

Όπως σε πολλά μέρη της   Ελλάδας έτσι και εδώ βρέθηκαν αρχαία.  Όλα άρχισαν όταν αποφασίστηκε να περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από το μέρος που λεγόταν Τρία  Πλατάνια.

Το κακό στην όλη ιστορία είναι ότι δεν πρόκειται να σταματήσουν οι εργασίες για τη σιδηροδρομική γραμμή. Οπότε όλα αυτά θα πρέπει να καταστραφούν.  ......

Θα μπορούσε να γίνει ένα μουσείο εδώ ώστε τα ευρήματα να μην χρειαστεί να φύγουν.   Αυτό θα ήταν μια πολύ καλή λύση αν τελικά χρειαστεί να γίνει η σιδηροδρομική γραμμή.

ΕΛΕΝΗ ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ένα τραίνο που έχει μόνο δύο βαγόνια
να μεταφέρει αμφορείς

Μια κοπέλα που ήταν η ξεναγός και τη λέγανε Γεωργία μας  μοίρασε κάτι βιβλία. Παραμύθια ήταν, που τα είχε φτιάξει μια αρχαιολόγος.

Αυτό το βιβλίο έγραφε για έναν κύριο Επαμεινώνδα.
Μου άρεσε πάρα πολύ εκείνο το μέρος και εύχομαι να γίνει ένα μουσείο για να κρατήσουμε αυτά τα αρχαία.
Θα ήθελα να γίνω αρχαιολόγος γιατί μου άρεσαν πολύ αυτά που μας είπαν 

ΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΝΤΟΥΤΟΪΤ

Μόλις φτάσαμε αντικρίσαμε ένα μικροκαμωμένο ξύλινο σπιτάκι που ήταν γεμάτο από γλάστρες με λουλούδια.

 

Εκεί γνωρίσαμε την ξεναγό μας την κ. Γεωργία, μια κοπέλα νέα, όμορφη, και πολύ καλή.

Όλα άρχισαν σαν το καθημερινό μάθημα στο σχολείο. Εμείς καθόμασταν στα θρανία που είχαν φέρει και την ακούγαμε απορροφημένοι να μας διηγείται ένα παραμύθι που είχε γίνει στην πραγματικότητα.

 

Ύστερα από μία ευχάριστη κουβεντούλα μας ξενάγησε στον αρχαιολογικό χώρο. ....

 

Εκείνη τη στιγμή φαντάστηκα ότι ήμουν στην αυλή του ιδιοκτήτη του σπιτιού και ήταν όλα χτισμένα.  Οι άνθρωποι περπατούσαν πέρα δώθε πηγαίνοντας πότε στις ελιές, πότε σε άλλα όσπρια στην αποθήκη του αγροτόσπιτου.

Ένα θέμα μας δυσαρέστησε.  Γιατί εκεί που ήταν το αγροτόσπιτο, ο πύργος κι όλες οι άλλες ανασκαφές θα καταστρεφόταν για να γίνει η σιδηροδρομική γραμμή κι ένας άλλος δρόμος που θα ενώνει το χωριό μας με τους Ν. Πόρους.

Συζητήσαμε αρκετά πάνω σ' αυτό το θέμα πηγαίνοντας προς το σπιτάκι.

Όταν μπήκαμε μέσα, υπήρχαν βιτρίνες με τα μικρά και μεγάλα αρχαία ευρήματα. Αυτό που μ' έκανε περισσότερη εντύπωση ήταν τα εκατό αγγεία που τα είχαν μέσα σ' ένα εργαστήριο με τη σειρά το ένα μετά το άλλο, και τα τεράστια πιθάρια που με υπομονή ξανακολλούσαν τα σπασμένα τους κομμάτια.

Τέλος, μας είπαν να ζωγραφίσουμε κάτι ανάλογο με την σημερινή μας εκδρομή. Το θέμα ήταν ένα τραίνο που κουβαλούσε αρχαία αγγεία, πιθάρια κ.τ.λ. 

Κανένας όμως δεν ζωγράφισε αυτό που μας είπαν, αφήσαμε τη φαντασία μας να καλπάσει και να ζωγραφίσουμε κάτι που είχαμε υπόψη μας. 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΝΤΟΥΤΟΪΤ

ΑΛΚΗΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗΣ

Στην αρχή θα περνούσε από εκείνο το μέρος το τραίνο κι έτσι ήρθαν μηχανήματα. Έτσι όμως όπως έσκαβαν, παρατήρησαν ότι σε ένα σημείο το χώμα ήταν πιο σκληρό και έβγαζαν πολλές πέτρες. Κατάλαβαν πως κάτι γινόταν εκεί, και φώναξαν στους αρχαιολόγους. 

Οι αρχαιολόγοι άρχισαν να σκάβουν και να ανακαλύπτουν όλο και πιο πολλές πέτρες.

Αργά ή γρήγορα, ύστερα από μελέτες, ανακάλυψαν την ιστορία αυτού του μέρους.

Ήταν κάποτε ένας κ. Επαμεινώνδας που είχε κάνει ένα σπίτι ανάμεσα στους Ν. Πόρους και τον Πλαταμώνα. Και όπως έλεγαν στα παλιά χρόνια, ανάμεσα στο Ηράκλειο και τη Φίλα.

 

Ο κ. Επαμεινώνδας έκανε οικογένεια και απόκτησε και εγγόνια. Ο εγγονός του ο Επαμεινώνδας ο Β' μετά από μία εκστρατεία του με τον Μέγα Αλέξανδρο γύρισε στα Τρία Πλατάνια στο παλιό του σπίτι. Έκανε οικογένεια. Το σπίτι όμως αυτό καταστράφηκε, γιατί περνούσαν οι Ρωμαίοι για να πάνε κάπου αλλού και έτσι το κατέστρεψαν.

Ο Επαμεινώνδας ο Β' όμως είχε υπομονή κι έτσι το ξαναέφτιαξε το σπίτι, και τώρα πιο μεγάλο. Αλλά το σπίτι ξανακαταστράφηκε. Αυτή την φορά είχε πάρει φωτιά. Αλλά ευτυχώς η οικογένεια πρόλαβε κι έφυγε.

 

Μου έκαναν εντύπωση πολλή  οι αμφορείς. Υπήρχαν πάρα πολλοί και πολύ μεγάλοι. Ιδιαίτερα οι πολύ -πολύ μεγάλοι ήταν μέσα στο χώμα γιατί αλλιώς δεν μπορούσαν να σταθούν. Ακόμα εντυπωσιάστηκα που υπήρχε και πύργος. Ο τοίχος του ήταν πολύ χοντρός για να προφυλάγονται από τους εχθρούς.

 

Πιο πολύ όμως μου έκανε εντύπωση πως στον τόπο μας υπήρχε ένα τόσο μεγάλο σπίτι με μεγάλη ιστορία.

Ανωνυμο

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ

Ένα τραίνο που μεταφέρει διάφορα αγγεία και ένα μεγάλο πιθάρι.
Είναι όλα τους άριστα συγκολημένα και δεν λείπει κανένα κομμάτι [όστρακο].  
Πηγαίνουν στην Αθήνα στο μεγάλο μουσείο.

Σήμερα, 2 Ιουνίου και ημέρα Παρασκευή, επισκεφθήκαμε τα αρχαία ευρήματα στην περιοχή της εκκλησίας του Αγίου Ραφαήλ.

Ύστερα από ανασκαφές του ΕργοσE για την κατασκευή του έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμή, η Αρχαιολογία ανακάλυψε κάποια στοιχεία τα οποία έδειχναν ότι στο μέρος εκείνο βρέθηκαν τα θεμέλια ενός αγροτόσπιτου.  Λέγεται ότι στην εποχή του ήταν το μεγαλύτερο της Ελλάδας. .....

Μόλις τελειώσαμε την ξενάγηση μας έδειξαν τους αμφορείς, τους σκύφους, τους κανθάρους και άλλα αρχαία ευρήματα μέσα σε γυαλοθήκες. Επίσης μπαίναμε, λίγοι-λίγοι σ' ένα δωμάτιο με πολλούς συγκολλημένους αμφορείς. Υπήρχαν και πολύ μεγάλα πιθάρια που τα σταθεροποιούσαν πάνω στην άμμο για να μην κουνιούνται.  

Ήταν μία πολύ όμορφη μέρα που πέρασε η τάξη μου.  

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ

ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΕΥΗ
 

ΘΩΜΑΣ

Ενα τραίνο με τρία βαγοόνια που κουβαλάει αρχαία. 

Εκανα μερικούς αμφορείς και πολύχρωμες χαζομάρες
[κάτω σκάβει αρχαιολόγος και έχει βρει αμφορέα]

Φτάσαμε στον 21ο αιώνα και ήρθε ο καιρός να ρίξουμε μια ματιά στους προγόνους μας, δηλαδή να δούμε πως ζούσαν.

Οι πλούσιοι έφτιαχναν μεγάλα σπίτια και είχαν πολλά μέτρα που μπορούσαν να τα καλλιεργήσουν αυτοί ή και οι δούλοι τους. Στη σημερινή μας εποχή, οι αρχαιολόγοι που έχουν ανακαλύψει τόσα πράγματα, όταν βρίσκουν αγγεία διαλυμένα τα ενώνουνε πολλές φορές με γάζες και άλλες φορές με διάφορες κόλλες. Μόλις βρίσκουνε πέτρες τις πλένουνε και τις βάζουνε στα μουσεία κ.α.

ΘΩΜΑΣ ΔΗΜΟΥ

ΝΑΤΑΣΣΑ ΚΩΤΟΥΛΑ
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

Όταν άκουσα στο σχολείο ότι θα επισκεπτόμασταν τον αρχαιολογικό χώρο μου φάνηκε κάτι πολύ βαρετό.  Όμως όταν φτάσαμε είδα πως είχα άδικο. Τελικά ήταν κάτι πολύ διασκεδαστικό και πολύ ενδιαφέρον.

ΝΑΤΑΣΣΑ ΚΩΤΟΥΛΑ

 

Αφού μας ξενάγησε σε όλο τον χώρο των ανασκαφών και μας μίλησε για το πως χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όλα αυτά τα αντικείμενα, θελήσαμε να ζωγραφίσουμε έναν αμφορέα.

Οι αμφορείς μου έκαναν μεγάλη εντύπωση, όπως εντύπωση μου έκανε και πως με την βοήθεια αυτών των αντικειμένων οι αρχαίοι μαγείρευαν και συντηρούσαν τα τρόφιμα τους.

Πολύ ενδιαφέρων ήταν ο τρόπος με τον οποίο οι αρχαιολόγοι ταξινομούσαν τα διάφορα κομμάτια από τα αγγεία και κατόρθωναν να βρουν τα όμοια ώστε να τα συγκολλήσουν και να σχηματίσουν το αντικείμενο.  Έπρεπε να βρουν το χρώμα, την ποιότητα και το σημείο από όπου κάθε κομμάτι προέρχεται.

Πάρα πολύ ωραία ήταν και τα κοσμήματα των αρχαίων Ελλήνων. Είδαμε αρκετά από αυτά μέσα σε βιτρίνες.

 

Νομίζω πως θα μου άρεσε όταν θα μεγαλώσω να ασχοληθώ με την συντήρηση αρχαίων αντικειμένων. Τελικά ο σύγχρονος πολιτισμός καταλαβαίνω πως είναι απόγονος και κληρονόμος του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Θα προσπαθήσω να ξαναπάω και σε αυτήν την ανασκαφή πάλι, αλλά και σε άλλους αρχαίους χώρους 
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

ΝΑΤΑΣΣΑ ΝΤΕΛΗΜΙΧΑΛΗ
ΓΑΛΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΥ ΠΩΛΙΝΑ

Μόλις φτάσαμε μια κοπέλα που ήταν υπεύθυνη συντήρησης των αρχαίων μας έβαλε να καθίσουμε στα θρανία που είχανε εκεί.

Μας είπε πως οι αρχαιολόγοι βγάζουν τα ευρήματα από τη γη. Μας είπε πως χωρίζουν το έδαφος σε τετράγωνα για να το ερευνήσουν. Μετά μας έδειξε και πως γίνεται η συντήρηση των αρχαίων. Ύστερα μας πήγε σε έναν χώρο που υπήρχαν μεγάλοι αμφορείς. Μετά φύγαμε από εκεί και πήγαμε να ζωγραφίσουμε.

Εγώ ζωγράφισα έναν αμφορέα πάνω σε ένα τρίποδο.
ΝΑΤΑΣΣΑ ΝΤΕΛΗΜΙΧΑΛΗ

ΝΙΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Επισκεφτήκαμε ένα αρχαίο αγρόκτημα από την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου. Μια φορά το σπίτι κάηκε και ο Επαμεινώνδας ο 2ος έχτισε πάνω στο παλιό ένα μεγαλύτερο που και αυτό κάηκε σε μια επιδρομή.

Ήταν η χαριστική βολή για το σπίτι, που αποτελειώθηκε. 
ΝΙΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ

Μετά πήγαμε στον παλιό χώρο.   Εκεί στην πρώτη αποθήκη είχε κάτι μεγάλα πιθάρια που έβαζαν το σιτάρι και τις ελιές. Λίγο πιο δίπλα ήταν η κουζίνα και από δίπλα ήταν ένα σαν πηγάδι.
Κάπου είχαν κάνει ένα μεγάλο πύργο από όπου έβλεπαν κάτω στην θάλασσα, και μπορεί να είχαν κάνει  και ένα μικρό λιμάνι.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ

Όταν πήγαμε εκεί πέρα, μας μίλησαν πρώτα τι είχε γίνει εκεί πριν πολλά χρόνια. Η ιστορία είχε πολύ ενδιαφέρον.    Μετά πήγαμε και είδαμε την αποθήκη του σπιτιού που είχανε βρει. Μέσα .. είχε πιθάρια, έτσι τα λένε αν δε κάνω λάθος. Μοιάζουν με κουβάδες γιατί είναι βαθιά και μεγάλα.

Ύστερα πήγαμε και είδαμε κάποια άλλα αρχαία που τα είχαν μέσα σε γυάλες. Εμένα με εντυπωσίασαν τα λυχνάρια, έμοιαζαν με μικρές πίπες. Οι άνθρωποι εκεί ήταν πολύ καλοί και πολύ φιλόξενοι. Η κοπέλα που μας ξενάγησε ήταν πολύ καλή μας φέρθηκε με καλό τρόπο.

Με λίγα λόγια λοιπόν περάσαμε πολύ ωραία. 

ΠΩΛΙΝΑ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΥ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΤΣΙΩΚΑ

Την Παρασκευή η τάξη μου πήγε στα αρχαία της περιοχής μας. Περπατήσαμε πολύ μέσα στον ήλιο μέχρι να φτάσουμε, αλλά άξιζε τον κόπο.

 

Όταν πήγαμε εκεί μας υποδέχτηκε μια κοπέλα - η δεσποινίδα Γεωργία - και μας έβαλε να καθίσουμε σε κάτι θρανία. Έπειτα κάθισε κι αυτή δίπλα μας και μας διηγήθηκε την ιστορία των αρχαίων αυτών.

 

Μας είπε ότι περίπου 2000 χρόνια πριν ζούσε ο κύριος Επαμεινώνδας και αποφάσισε να χτίσει ένα σπίτι σ' αυτήν την περιοχή. Ένα τεράστιο σπίτι.

Χρόνια μετά ο εγγονός του  - Επαμεινώνδας κι αυτός -  όταν γύρισε απ΄ την εκστρατεία που ήταν με το Μέγα Αλέξανδρο σκέφτηκε να μεγαλώσει το σπίτι. Κι έτσι έκανε. Το σπίτι του ήταν απ' τα μεγαλύτερα της Ελλάδας.

Αλλά δυστυχώς αυτό το σπίτι κάηκε αλλά ο Επαμεινώνδας το ξαναέφτιαξε. Αλλά ξανακάηκε και αυτή τη φορά ήταν και η τελειωτική.

 

Και αν ο ΕΡΓΟΣΕ δεν έσκαβε εκεί για να περάσει η σήραγγα δε θα βρισκόταν τίποτα απ' όλα αυτά.

 

Όταν τελείωσε την ιστορία, μας ξενάγησε στο χώρο ανασκαφών όπου βρισκόταν και το ερειπωμένο σπίτι.

 

Έπειτα μας έδειξε μέσα στο "μουσείο" διάφορα πράγματα που σώθηκαν απ' το σπίτι (αγγεία, αμφορείς πιάτα, σκύφοι, κύπελλα, ειδώλια και πολλά πολλά άλλα).

Μετά απ' αυτό μας έβαλε να ζωγραφίσουμε κάτι σχετικό με τ' αρχαία. Εγώ ζωγράφισα έναν αμφορέα.

 

Πραγματικά μ' εντυπωσίασαν όλα αυτά που είδα και θαύμασα το ενδιαφέρον και την υπομονή όλων αυτών των αρχαιολόγων και συντηρητών που προσπαθούν να φέρουν στο φως το θαύμα της αρχαιότητας και να το διατηρούν στα διάφορα μουσεία ώστε να μπορούμε κι εμείς να τα θαυμάζουμε.
ΦΩΤΕΙΝΗ


ΙΡΙΣ ΔΑΦΥΪΔΗ
Σπασμένο και ξανακολημένο αγγείο

 

Την Παρασκευή πήγαμε να δούμε τα αρχαία που βρήκαν εκεί που έγιναν τα έργα του ΟΣΕ....Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκε μια κοπέλα, η Γεωργία.

Μας μίλησε για την ιστορία που φαντάζονται να έγινε εκείνο τον καιρό.

Μετά μας ξενάγησε στο παλιό εκείνο σπίτι. Μας έδειξε ακόμα πόσα πολλά κομμάτια έχουν βρει και προσπαθούν να τα ταιριάσουν.

Δεν ξέρω τι ένιωσαν τα άλλα παιδιά, αλλά εγώ ένιωσα σαν να μην μπορούσα να τα ξεμπερδέψω ποτέ τόσα πολλά που ήτανε. 
Αργότερα μας έβαλε να ζωγραφίσουμε ένα τραίνο με τα αρχαία ή τέλος πάντων αυτό που είχε κάνει εντύπωση στο καθένα.
ΙΡΙΣ ΔΑΦΥΪΔΗ

Εμένα με εντυπωσίασαν τα μεγάλα πιθάρια, η συναρμολόγηση των αμφορέων, τα λυχνάρια, ένα ζάρι που είχαν βρει και ένα πιθαράκι που είχε τρύπες γύρω γύρω ώστε  να βάλουν μέσα τα σταφύλια, να τα πατήσουν και να τα κάνουν κρασί. Μετά καθίσαμε στα θρανία και ζωγραφίσαμε.

Τα περισσότερα παιδιά ζωγράφισαν έναν αμφορέα.  
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ


ΚΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

 

Όταν πήγαμε στα αρχαία μας είπαν πως εκεί που βρήκαν όλα τα αρχαία ήταν παλιά ένα μεγάλο αγρόκτημα. Στο αγρόκτημα είχαν πολλά δωμάτια. Από αυτά ήταν μία αποθήκη, αρκετοί ξενώνες για τους ιδιοκτήτες, νομίζω δύο, τρεις. Και ένας μεγάλος πύργος για να βλέπουν κάτω στη θάλασσα 

Μας έδωσαν ένα βιβλίο που ήταν σαν παραμυθάκι.
Όταν τελείωσε το παραμύθι μας πήγε να δούμε τι έμεινε από το σπίτι. Πρώτα μας πήγαν στην αποθήκη, ύστερα μας έδειξαν εκεί που βάζανε τα κάρβουνα, προχωρήσαμε και μας έδειξαν εκεί που σκάβουν τώρα.

Μας  έδειξαν έναν τοίχο, αλλά ήταν  πολύ μικρός γιατί ακόμα δεν τον  σκάψανε.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ.


ΓΙΩΡΓΟΣ Κ.

 

Όταν πήγαμε στο αρχαιολογικό χώρο Τρία Πλατάνια, μας εξήγησαν ότι σε εκείνο το χώρο παλιά υπήρχε ένα μεγάλο αρχοντικό, ίσως ένα από τα μεγαλύτερα αρχοντικά στην Ελλάδα. ... Εμένα μου έκαναν εντύπωση οι χώροι αποθήκευσης τροφίμων και η κουζίνα. Επίσης μου άρεσε το πηγάδι, που όμως μετά την καταστροφή έγινε χώρος αχρήστων
Εντύπωση μου έκαναν τα διάφορα είδη αμφορέων και οι αίθουσες με τους πολλούς αμφορείς μαζί. Μετά μας πήγαν σε ένα χώρο με κάτι τεράστιους αμφορείς.

Μας είπαν ότι θα περάσει το τραίνο. Εγώ νομίζω ότι υπάρχει χώρος για μία παράκαμψη από πάνω απ' τα αρχαία.
Τα αρχαία μου φάνηκαν πολύ ωραία και ειδικά ο πύργος που είχαν για να βλέπουν άμα έρχονται πειρατές.
Είναι πολύ κρίμα που θα περάσει το τραίνο.  

ΓΙΩΡΓΟΣ Κ.


ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΣΙΔΟΥ

 

Την Παρασκευή πήγαμε στην Αρχαιολογία του Πλαταμώνα. Όταν φτάσαμε  μας περίμενε μια κυρία που θα μας ξεναγούσε. Καθίσαμε στις καρέκλες που υπήρχαν στην αυλή του Αρχαιολογίου.

Μας έδωσαν μικρά βιβλιαράκια που έλεγαν μία ιστορία. Κοιτάξαμε μια - μια τις εικόνες και το περιγράφαμε. Όταν τελειώσαμε να βλέπουμε τις εικόνες, πήγαμε να δούμε τι βρήκανε οι αρχαιολόγοι. Ένας από αυτούς είπε πως σκάβουν τετραγωνικά. Μετά πήγαμε μέσα να δούμε διάφορα μικρά και μεγάλα αγγεία που μας τα περίγραψε η κυρία με όλες τις λεπτομέρειες.
Ανωνυμο


ΤΖΙΩΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Η ζωγραφιά μου περιγράφει ένα τραίνο που
Η ατμομηχανή του έχει για φουγάρο έναν αμφορέα.

 

Όπως περνούσε από τη σήραγγα ένα τραίνο, οι εργάτες που δούλευαν στην Αρχαιολογία φόρτωσαν πάνω σε ένα ανοιχτό βαγόνι έναν μεγάλο αμφορέα που ήταν γεμάτος με κρασί που το είχε φτιάξει ο  κ. Επαμεινώνδας ο 6ος. 

Επίσης φόρτωσαν και ένα αναμμένο λυχνάρι, γιατί ήταν βράδυ και έπρεπε να είναι αναμμένο για να βλέπουν αυτοί που πρόσεχαν σε βάρδιες για να μη ξελασκάρουν τα σχοινιά που ήταν δεμένα τα αγγεία και πέσουν και σπάσουν. 
Επίσης, τα αγγεία πάνω είχαν κάποιες ζωγραφιές και γράμματα, που άλλα μπορούσαν και άλλα δεν μπορούσαν να διακρίνουν τι λένε.

Αυτή ήταν η ιστορία που μου διηγήθηκε ένας ηλικιωμένος κύριος στην πλατεία του Πλαταμώνα το Σάββατο που βγήκα βόλτα!  

ΤΖΙΩΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΑΧΟΣ

 

Εδώ περιγράφω έναν αμφορέα. Πως ήταν στην παλιά εποχή και πως ήταν όταν τον βρήκανε οι αρχαιολόγοι. Οι αρχαιολόγοι βρήκανε τον αμφορέα διαλυμένο σε μικρά κομμάτια, ενώ στην παλιά εποχή ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.