Δημοτικό Σχολείο Σκοτίνας

Φαντάζομαι ένα τραίνο

(Τα αρχαία, το τραίνο, &  τα παιδιά)

 

[Δημοτικό Σχολείο Σκοτίνας]

Α' Τάξη

Β' Τάξη

Γ' Τάξη

Δ' Τάξη

Ε' Τάξη

ΣΤ' Τάξη

 

 


 

Δημοτικό Σχολείο Σκοτίνας 

 

 

Α Τάξη

Β Τάξη

Γ Τάξη

ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α
 

Τα παιδιά και η Κομπολογούλα

 

ΓΙΡΓΩΛΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Β
ΔΑΜΠΛΙΑΣ ΘΩΜΑΣ Γ
ΣΤΥΛΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

 
ΔΑΜΠΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α
 
ΔΑΜΠΛΙΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ Γ
 
 

ΖΙΩΓΑ ΟΛΓΑ Β,  ΡΕΓΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

 
ΚΑΛΑΜΑΡΑ ΒΙΚΗ Β
 
ΤΣΑΠΑΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Γ
 
ΣΤΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Β
 
ΜΑΝΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ Β
 
ΣΤΥΛΟΥ ΚΑΡΟΛΙΝΑ Β
 
 

ΜΗΤΣΙΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Β,  ΜΗΤΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α

 
ΜΗΤΣΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Γ
 

ΧΑΣΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Β

 

ΠΑΡΑΜΥΘΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ

 

ΤΡΑΝΤΑ ΕΛΙΖΑ Β

 

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Α

 

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΙΝΑΚΑ Γ

 

ΠΟΛΥΧΡΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α

 

ΤΣΙΚΛΙΤΑΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ Α

 

ΧΡΥΣΙΚΟΎ ΕΙΡΗΝΗ Γ

 

ΤΣΑΠΑΡΗ ΕΛΕΝΗ Β


 

Δ Τάξη

Ε Τάξη

Στ Τάξη

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΝΕΛΛΑΣ (Δ Τάξη)
 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΜΟΡΤΖΗΣ (Δ Τάξη)
 

ΗΛΙΑΣ ΑΡΑΡΑΣ, (Δ Τάξη)

Ενα τούνελ και ένα τραίνο που μπαίνει μέσα.
Εχει αγγεία, έναν αμφορέα, ένα λυχνάρι κλπ. 
Νομίζω οτι τα πηγαίνει στο μουσείο να τα δει ο κόσμος. 

 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΟΣ, ΣΤ
Αμφορέας, δύο λυχνάρια, κα  κομμάτια πίθου

Εγώ σήμερα πέρασα μια πολύ όμορφη μέρα.

 

Το πρωί πήγα με τους φίλους μου από το σχολείο στην Αρχαιολογία.  Εκεί είδαμε πολλά, παλιά, όμορφα πράγματα και πολλά από αυτά ήταν σπασμένα. Όμως οι Αρχαιολόγοι προσπαθούσαν να τα κολλήσουν και τα βάζανε πλέον κολλημένα στις βιτρίνες.

 

Μετά κάναμε βόλτες  πάνω στα αρχαία ευρήματα που ήταν κάτω από το χώμα που πατούσαμε.

Εκτός από αυτά τα ευρήματα οι Αρχαιολόγοι βρήκαν ένα σπίτι με πολλά δωμάτια μικρά και μεγάλα. Ενώ εμείς βλέπαμε το μεγάλο σπίτι η κυρία Γεωργία μας εξηγούσε τι ήταν το κάθε δωμάτιο.

 

Πιο πέρα οι Αρχαιολόγοι έσκαβαν με τις μπουλντόζες μέτρα κάτω από τη γη.

Ήταν λερωμένα και γι' αυτό .. τα καθάριζαν και τα συγκολλούσαν αν ήταν σπασμένα.

 

Εγώ δεν  θα έκανα αυτή την δουλειά με τίποτα. 

Για να κάνεις αυτήν την δουλειά πρέπει να έχεις μεγάλη επιμονή και υπομονή. 

Λοιπόν όπως είπαμε,  αυτήν  η δουλειά είναι πολύ δύσκολη και θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στους Αρχαιολόγους.
 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΟΣ, ΣΤ

ΔΗΜΟΛΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
 
ΔΗΜΗΤΡΑ Ε

Μια μέρα με τους συμμαθητές μου και την κυρία μου πήγαμε στην Αρχαιολογία για να δούμε  πώς βρίσκουν τα αρχαία και να τα δούμε από κοντά.

 

Αυτή η κυρία μας είπε πως τα αρχαία ξανά θα καλυφτούν με χώμα αλλά μερικά αντικείμενα θα τα πάρουν.

Δημητρα

 

 

ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ, ΣΤ
Ένα τραίνο που περνάει από τούνελ και κουβαλάει αγγεία
 
ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΙΩΓΑΣ ΣΤ

Σήμερα πήγαμε στην Αρχαιολογία στον Πλαταμώνα.
Εκεί μας έδειξαν πολλά πράγματα. Μία κυρία η κυρία Γεωργία μας είπε ένα παραμύθι με ένα σταφύλι την Κομπολογούλα.

Έλεγε για το κλίμα αυτό πως φύτρωνε, πως ζούσε, τι του συνέβη και πολλά άλλα.

 

Μετά μας πήγαν και μας έδειξαν εκεί που κάνανε τις ανασκαφές. Με έδειξαν το μεγάλο σπίτι, το οινοποιείο και διάφορα άλλα αρχαία. Εκεί βρήκαμε και διάφορους γνωστούς από την Σκοτίνα.

 

Κατόπιν μας έδειξαν και το μουσείο με τα αρχαία που έβγαζαν από το χώμα. Η κυρία Γεωργία μας έδειξε και ποιοι και πως τα κάνανε αυτά. Υπήρχαν τρεις βιτρίνες που εκεί μέσα είχε διάφορα αρχαία όπως: λυχνάρια, πινάκια, αγγεία, χάνδρες και γκασμάδες.

 

Μετά μας έβγαλαν έξω και μας έδωσαν ένα χαρτί για να ζωγραφίσουμε κάτι με θέμα <<Το τρένο και η αρχαιολογία>>. Εγώ ζωγράφισα ένα βαγγόνι με αρχαία απάνω.
Κατά τις δώδεκα και τέταρτο φύγαμε.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΙΩΓΑΣ

 

 


ΓΙΡΓΩΛΑ ΚΛΕΙΩ (ΣΤ Τάξη)

 

Όταν πήγα στον αρχαιολογικό χώρο νόμιζα ότι θα βαρεθώ, λάθος .  

Αντίθετα, τα πέρασα θαυμάσια και γνώρισα 2 αρχαίους ανθρώπους τον κύριο Ορφωνδα και τον κύριο Επαμεινώνδα.

 

Επίσης γνώρισα και διάφορα αρχαία πράγματα όπως  αμφορέα, πινάκια λυχνάρια και επίσης πολλά πιθάρια.

 

Η εκδρομή θα μου μείνει αξέχαστη και  επίσης θα με βοηθήσει αργότερα στο γυμνάσιο στ' αρχαία.

Α δεν τελείωσα,  γνώρισα και το τεράστιο σπίτι του Κυρ. Επαμεινώνδα με τα πολλά δωμάτια. Θυμηθήκαμε το σπίτι του κυρ Ορφώνδα το επίσης τεράστιο με την εσωτερική κάπως αυλή.

 

Το απλό πράγμα που με εντυπωσίασε ήταν η λεκάνη η πέτρινη που είχα ρωτήσει  την δεσποινίς Γεωργία τι είναι και αυτή μου απάντησε ότι όπως έχουμε εμείς τώρα τις βαθιές λεκάνες  που πέφτει μέσα στο νερό έτσι  ήταν κι αυτή στα αρχαία χρόνια.

 

ΚΛΕΙΩ


ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ ΣΤ
Τραίνο που μεταφέρει αγγεία, πινάκια, λυχνάρι

Η  μέρα που διαλέξαμε για να επισκεφτούμε τα αρχαία ήταν πολύ ζεστή και ηλιόλουστη. Ήταν σίγουρο ότι με το που θα βλέπαμε πως γίνεται η ανασκαφή θα μας λύνονταν κάθε απορία. Έτσι κι έγινε. Η διαδρομή ήταν ευχάριστη. Είδαμε διάφορους χώρους, άλλοι με  ολοκληρωμένα πράγματα  όπως για παράδειγμα αγγεία, λυχνάρια κ.α. Άλλα πάλι ήταν μισοφτιαγμένα, διότι έλειπαν κομμάτια.

Εκείνο όμως που μας έκανε περισσότερο εντύπωση είναι όταν το μάτι μου έφυγε από εκεί που ήμασταν και πήγε σε δύο ανθρώπους που προσπαθούσαν να κολλήσουν τα κομμάτια που τους  έφερναν οι αρχαιολόγοι.

Μα δεν είναι αυτό που μας έκανε εντύπωση.  Εκείνο που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση είναι η υπομονή που έχουν αυτοί οι άνθρωποι να κολλούν κομμάτι προς κομμάτι τα αντικείμενα.

Εκτός αυτού λίγο αργότερα επισκεφτήκαμε ένα μέρος  που εκεί βρήκαμε τα πιθάρια που ήταν τεράστια.  Και για να το πω καλύτερα χωρούσε και άνθρωπος. Είδαμε τους αρχαιολόγους πως δούλευαν και πόσο πάλευαν για να βρουν ακόμα περισσότερα αρχαιολογικά αντικείμενα...  Μετά από ώρα πήγαμε να δούμε και το τούνελ από απόσταση, αλλά αν κι έτσι ενθουσιαστήκαμε πολύ.

Το καλύτερο απ' όλα, εκτός από ότι είδαμε, ήταν  ότι δεν έλειψε ούτε το παιχνίδι.  Παίξαμε, διασκεδάσαμε, είδαμε βιτρίνες από αρχαία αντικείμενα και ζωγραφίσαμε.

Έτσι πέρασε η Τρίτη ευχάριστα και μαθαίνοντας κάτι περισσότερο για τις ανασκαφές και τα αρχαία με την ιστορία τους. 

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ


ΚΟΥΤΣΙΒΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

Από τον αρχαιολογικό χώρο του Πλαταμώνα κατάλαβα πολλά πράγματα.

 

Τα πράγματα αυτά θα πρέπει να τα ξέρουν  όλοι όσοι ζούνε σ' αυτόν τον τόπο δηλαδή Κάστρο, Σκοτίνα, Λεπτοκαρυά, Νέοι Πόροι.

 

Αυτά που είδα εκεί στο μουσείο μου άρεσαν πάρα πολύ γιατί οι αρχαίοι τα είχαν πλάσει πολύ ωραία και τα σχέδια που υπάρχουν πάνω τους  είναι καταπληκτικά.  Εγώ πάντως δεν ξαναείδα μια τόσο ωραία τέχνη. ...Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον τρόπο που μας φέρθηκε η κυρία Γεωργία και  οι συνεργάτες της.  

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

Μια μέρα ήρθαν κάτι αρχαιολόγοι για να μας πουν να πάμε να δούμε τα αρχαία. Εμείς  πήγαμε με τον Θείο Θανάση στον Πλαταμώνα και μόλις φτάσαμε εκεί μας θύμισε η κυρία Γεωργία την ιστορία με την Κομπολογούλα.

Μετά πήγαμε να δούμε το αρχαίο σπίτι του Επαμεινώνδα και ύστερα είδαμε κάτι παλιά αντικείμενα. Στο τέλος ζωγραφίσαμε ένα αγγείο κι ένα λυχνάρι και μετά γυρίσαμε στο σχολείο. 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ


ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΙΒΟΣ (Ε Τάξη)
Τραίνο που μεταφέρει αρχαία: αμφορέας,
πινάκια, λυχνάρι, πιθάρι, πέτρα, σπόροι

 

Σήμερα η Τετάρτη, Πέμπτη, και Έκτη τάξη πήγαμε στον Πλαταμώνα, σε κάτι αρχαία πράγματα που τα έβγαζαν Αρχαιολόγοι από τη γή.

 

Όταν πήγαμε εκεί καθίσαμε στα θρανία και η κυρία Γεωργία μας διηγήθηκε την Κομπολογούλα.

 

Μετά μόλις τελειώσαμε την Κομπολογούλα πήγα σε ένα σπίτι που ήταν φανταστικό με τις πέτρες και τα πιθάρια.
Εμένα με εντυπωσίασε πιο πολύ το σπίτι.

ΔΑΜΠΛΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΒΟΣ

 

Σήμερα εγώ η τάξη μου και η Τετάρτη πήγαμε στο Πλαταμώνα και επισκεφτήκαμε ένα αρχαιολογικό μουσείο.  Το τι ήταν το κάθε πράγμα μας το εξήγησε μια πολύ καλή κυρία, η κυρία Γεωργία.

 

Πήγαμε με το λεωφορειάκι του θείου Θανάση. Όταν φτάσαμε μας είπε μια ιστορία με την Κομπολογούλα που ήταν ένα αμπέλι... Η κυρία Γεωργία μας έδειξε που είναι το σπίτι του Ορφώνδα και το σπίτι του Επαμεινώνδα.

Υπήρχαν μεγάλα και μικρά πιθάρια .. και είδαμε πως ήταν κολλημένα τα πιθάρια. Ο Επαμεινώνδας είχε χτίσει ένα σπίτι όμως οι Ρωμαίοι το χάλασαν.  Μετά όμως ο εγγονός του Επαμεινώνδα ξαναέχτισε  το σπίτι πιο μεγάλο και πιο όμορφο.   Ξανά όμως οι Ρωμαίοι το χάλασαν.

 

Μετά φύγαμε από το σπίτι του Επαμεινώνδα και πήγαμε πίσω.

Εκεί πέρα είδαμε λυχνάρια, αμφορείς χερούλια, πιάτα, κούπες, χάντρες, πέσσος και άλλα.

Στο τέλος μας έβαλαν να ζωγραφίσουμε αρχαία και τραίνα. ....

Όταν ζωγραφίσαμε ήρθε μια πολύ καλή άλλη κυρία που τη έλεγαν κυρία Αθανασία.

 

Θέλω να ξαναπάω σ' αυτό το αρχαιολογικό μουσείο.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΒΟΣ


ΓΚΑΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

 

Χθες με το σχολείο πήγαμε σε αρχαιολόγους.   Αυτοί μας έδειξαν πολλά πράγματα. Την μεγαλύτερη εντύπωση μου έκαναν τα μεγάλα αγγεία. Είχε και άλλα ωραία αρχαία όπως, λυχνάρια, στάμνες , παλιά πιάτα, παλιές κούπες, βαρίδια για τις πετονιές και άλλα. 

 

Πάρα πολύ συναρπαστικό  παραμύθι ήταν της Κομπολογούλας.

 

Ωραίο ήταν και το παιχνίδι με τις κάρτες.

 

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ (Στ Τάξη)

 


ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΟΥΤΣΙΒΟΥ (Στ Τάξη)

 

Ξεκινήσαμε το πρωί να πάμε στον Πλαταμώνα. Εκεί πέρα μας έβαλαν σε κάτι θρανία να κάτσουμε, μας ρωτούσαν το παραμύθι το είπαμε περιληπτικά αλλά μερικά παιδιά δεν το θυμόταν και το ξαναείπε αυτή η κυρία. Ολοκλήρωσε το παραμύθι και πήγαμε να δούμε το σπίτι , τις σκαμμένες λακκούβες, το πηγάδι, την κουζίνα. Μέσα στις λακκούβες φαινόταν τα κεραμίδια, και μέσα στο σπίτι φαινόταν ολοφάνερα τα πιθάρια.

 

Πήγαμε στο μουσείο είδαμε αρχαία αντικείμενα. Αυτό που μου έκανε εντύπωση πάρα πολύ ήταν το σπίτι.

 

Πάντως αυτήν την εκδρομή δεν θα την ξεχάσω.

 

ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΟΥΤΣΙΒΟΥ (Στ Τάξη)

 

 


ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΚΑΦΙΡΗΣ (Ε Τάξη)
Τραίνο που μπαίνει σε τούνελ και μεταφέρει πινάκιο, αμφορέα, λυχνάρι

 

Σήμερα πήγαμε στην Αρχαιολογία στο Πλαταμώνα, μαζί με την τάξη μου.

 

Εκεί είδαμε ένα αρχαίο σπίτι του κυρίου Επαμεινώνδα. Εκεί, στο σπίτι  αυτό, οι αρχαιολόγοι βρήκαν μεγάλα πιθάρια, που μέσα σ' αυτά υπήρχαν καμένα κουκούτσια από σταφύλια, ελιές κ.α.

 

Επίσης οι αρχαιολόγοι μας είπαν ότι ο άνδρας που έμενε εδώ, μαζί με την οικογένεια του, είχε χτίσει ένα πύργο στη μέση του σπιτιού που μπορούσε να δει μακριά  κι αν έρχονταν εχθροί μπορούσε να είναι ασφαλές εκεί μέσα.
Μετά πήγαμε σ' ένα σπιτάκι που μέσα σ' αυτό είχαν τα ευρήματα τους. Πινάκια, αμφορείς, πιθάρια, λυχνάρια.

Εμένα μεγάλη εντύπωση μου έκαναν τα λυχνάρια. 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΚΑΦΙΡΗΣ

 

 


ΜΕΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (Δ Τάξη)