Δημοτικό Σχολείο Πλαταμώνα - Γ' Τάξη

Δημοτικό Σχολείο Πλαταμώνα

ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΕΡΤΣΟΒΑ
Τραίνο με αμφορείς και άλλα πράγματα.
Έχει και πολλούς ανθρώπους


Γ Τάξη

26/5/2000

17 μαθητές

     Διάρκεια προγράμματος 8:50π.μ.-12:10μ.μ.

 

  • Τα παιδιά με ιδιαίτερη προσοχή άκουσαν την ιστορία για την εξέλιξη του ανασκαφικού χώρου στους αιώνες και συμμετείχαν στη διήγηση.

 

  • Ξεναγήθηκαν στις σπουδαιότερες θέσεις της ανασκαφής και απάντησαν εύκολα σε ερωτήσεις όπως: « Τι νομίζετε ότι είναι αυτό που βλέπετε ;» ή «πως φαντάζεστε ότι ήταν εδώ παλιά;»

 

  • Με αρκετή ευταξία παρακολούθησαν την περιγραφή των εκθεμάτων στην αίθουσα των βιτρινών. Έντονο ενδιαφέρον έδειξαν για τις εργασίες συντήρησης και  είδαν από κοντά τον τρόπο καθαρισμού κεραμικών αντικειμένων.

 

  • Στις ζωγραφιές τους, σε μεγάλο ποσοστό ακολούθησαν το θέμα « το τρένο με τα αρχαία». Προσπάθησαν να αποδώσουν πολλά από τα αγγεία που είχαν δει.

 

  • Έδειξαν τις δημιουργίες τους αναφέροντας τι ακριβώς είχαν απεικονίσει. Συζητήσαμε για όσα είχαν δει και προέκυψε ότι εντυπωσιάστηκαν από το μέγεθος του σπιτιού, τη χρήση του αποθέτη και τις εργασίες συντήρησης.

 

 

 

Παράθεση ερωτήσεων Γ΄ τάξης

1.              Πως μπορούσαν και έβρισκαν τα κομμάτια οι συντηρητές;

2.              Πως δε σπάζουν τα ευρήματα, όταν σκάβουν;

3.              Πως κατάλαβαν ότι υπήρχαν αρχαία σ’ αυτή τη θέση;

4.              Πως δεν καταστράφηκαν;

5.              Πως έχουν την υπομονή οι συντηρητές και κάνουν αυτή τη  δουλειά;

6.              Που έβρισκαν το μόλυβδο που κολλούσαν τα πιθάρια;

7.              Από που αγόραζαν τα αγγεία;

8.              Πως έφτιαξαν τόσο μεγάλο σπίτι;

9.              Πως ένας τόσο μεγάλος πύργος θάφτηκε και καταστράφηκε;

10.          Πως οι αρχαίοι μπορούσαν να κουβαλήσουν τόσο βαριά πιθάρια;

 Γεωργία Γκαβανούδη

 

Την Παρασκευή πήγαμε σ' έναν Αρχαιολογικό χώρο.. με τους συμμαθητές και τη δασκάλα μου. Όταν φτάσαμε μας καλωσόρισαν οι αρχαιολόγοι και μερικοί συντηρητές αρχαιοτήτων. Πρώτα γνωριστήκαμε και μετά μία κοπέλα μας είπε μια ιστορία που έλεγε για τον κ. Επαμεινώνδα που είχε χτίσει ένα μεγάλο σπίτι που κάηκε, κι ο εγγονός του που είχε χτίσει ένα ακόμα πιο μεγάλο...

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΡΗΤΙΚΑΚΗ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΡΗΤΙΚΑΚΗ

Εμένα με εντυπωσίασε ο αμφορέας που βρέθηκε στο σκουπιδότοπο και οι συντηρητές τον συναρμολόγησαν.
Σ' αυτόν τον Αρχαιολογικό χώρο θα ήθελα να ξαναπάω.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΡΗΤΙΚΑΚΗ

Ένα τραίνο με πολύχρωμα βαγόνια που κουβαλάει αγγεία. Τα αγγεία είναι: ένα μενταγιόν, ένα αγγείο, ένα πιάτο και μία κανάτα. Η μέρα είναι πολύ όμορφη.

Φυσικά όμως με το πολύχρωμο τραίνο.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ 
Ένα τραίνο που κουβαλάει παλιά αγγεία:
λυχνάρια, αμφορείς, ειδώλια

Εδώ γινόταν έργα για τη νέα γραμμή του τραίνου είπε η αρχαιολόγος. Καθώς έσκαβαν βρέθηκαν στα ερείπια ενός αρχαίου σπιτιού. Μετά ήρθαμε εμείς οι Αρχαιολόγοι και αρχίσαμε τις ανασκαφές.  Και σαν παραμύθι μας διηγήθηκε την ιστορία αυτού του σπιτιού.

 

Καθώς μας μιλούσε εγώ με την φαντασία μου ταξίδευα στην αρχαιότητα και προσπαθούσα να δω τον τόπο μου πώς ήταν εκείνη την εποχή.

 

Έβλεπα πολεμιστές με ασπίδες και δόρατα και το Μέγα Αλέξανδρο με το στρατό του να περνά δίπλα από το σπίτι. Ανθρώπους να δουλεύουν στα αμπέλια και άλλους στις ελιές. Μου άρεσε η ιστορία του σπιτιού.

Ανώνυμο

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑΣ

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΜΑΝΗΣ 
Ζωγράφισα ένα τραίνο με αγγεία, και είναι όμορφα.
τα μεταφέρει στον σταθμό...
 
ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΓΚΑΤΖΑ

Ταξίδευα στον κόσμο μου και σκεφτόμουν πώς θα ήταν τότε.

 

Σκεφτόμουν επίσης ότι θα έλεγα σε όλους ότι είχαμε ένα αρχαίο σπίτι δίπλα μας.

 

Όταν τελειώσανε την ιστορία πήγαμε με τη σειρά εκεί που ήταν το σπίτι. Το σπίτι αυτό είχε καεί. Aνακαλύψανε πολλά καντήλια, αγγεία, κοσμήματα και πολλά άλλα. Μας δείξανε επίσης πως ήταν όταν τα βγάζανε και πως ήταν όταν τα συντηρούσαν.  Στο τέλος μας ζήτησαν να τους ζωγραφίσουμε κάτι από αυτά που είδαμε. Ύστερα λέγαμε τίνος ήταν η κάθε ζωγραφιά. Εγώ τελείωσα τελευταία. Τότε όλοι με περιμένανε. Όταν τελείωσα το χέρι μου είχε μουλιάσει. Μου έκανε εντύπωση πως οι άνθρωποι ζούσαν όλα αυτά τα χρόνια με τόσα πλούτη.

ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΓΚΑΤΖΑ

ΣΑΚΗΣ ΤΣΙΝΙΑΡΟΣ  Ένα ζάρι, ένα πιάτο, ένα πιθάρι, μία στάμνα ένα ποτήρι,

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΛΑΣ Έναπιθάρι, ένα λυχνάρι κ.α…
Π.Ν.
 
ΡΑΝΙΑ
Τραίνο  με αγγεία

Μας είπαν για ένα παραμύθι με τον Επαμεινώνδα του 2o  και για τον Επαμεινώνδα  τον 1o..  

Εκείνο το παραμύθι ήταν αλήθεια.  Και πώς το ξέρω εγώ;  Το ξέρω γιατί μας έδειξαν την αποθήκη όπου βάζαν μέσα  διάφορες τροφές.

Μετά πήγαμε σε ένα ξύλινο σπιτάκι που είχαν ό,τι έβρισκαν εκεί: κολιέ, ειδώλια, αμφορείς, και άλλα.

 

Εκεί δούλευαν συντηρητές που τα καθάριζαν και τα κολλούσαν σαν ένα πάζλ.   Mόνο που ήταν πάρα πολλά και χρειαζόταν επιμονή.
ΡΑΝΙΑ

ΜΑΤΟΥΛΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥ Τραίνο με αγγεία
ΔΗΜΟΥ ΒΑΓΙΑ
 
ΒΙΒΗ ΚΑΡΑΓΚΟΣΑΒΑ Ενα λυχνάρι, ένα πιάτο, δύο δρεπανάκια,
ένας αμφορέας, ένα ειδώλιο και οι γραμμές του τραίνου 

 
 

Ήταν μια πολύ ωραία μέρα για να πάμε εκδρομή.

Ο ήλιος ήταν λαμπερός.  Στο δρόμο είχε πολύ ζέστη απ' τον πολύ ήλιο.  Εκεί που πηγαίναμε είπαμε κι ένα τραγουδάκι.   Περάσαμε πολλά σπίτια και φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο.  Εκεί μία κυρία μας είπε μία ιστοριούλα, από τα παλιά χρόνια...

Αυτή την επίσκεψη στα <<Τρία πλατάνια>> θα ήθελα να την ξανακάνω. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗΣ

 

ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
Τραίνο που κουβαλάει διάφορα σκεύη: πιθάρια, λυχνάρια 

 

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πως οι Αρχαιολόγοι βρίσκοντας όλα αυτά τα αντικείμενα καταλαβαίνουν σε πια εποχή βρίσκονται.

Η επίσκεψη αυτή μου άρεσε πάρα πολύ, γιατί ήταν κάτι το διαφορετικό, και η κυρία μας υποσχέθηκε πως θα επισκεφτούμε κι άλλους τόπους με ενδιαφέρον σαν κι αυτόν.
ΜΑΡΙΑ

Την Παρασκευή πήγαμε η Γ' τάξη επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο "Τρία Πλατάνια".

Μόλις φτάσαμε εκεί, μια κυρία που εργάζεται στο μουσείο μας διηγήθηκε την ιστορία του Πλαταμώνα τα χρόνια που έζησε ο Μέγας Αλέξανδρος.

Μετά μας πήγαν όλα τα παιδιά στο χώρο όπου γίνονται ανασκαφές. Είδαμε τους αρχαιολόγους να σκάβουν πολύ προσεκτικά το χώμα. Λίγο πιο πέρα υπήρχαν τα θεμέλια ενός σπιτιού και στη μέση ήταν η εστία.

 


(νόμισμα)

 

Μπήκαμε στο μουσείο και είδαμε διάφορα αγγεία, νομίσματα και παλιά κοσμήματα κλεισμένα μέσα στις βιτρίνες. Μας έδειξαν πώς ήταν τα διάφορα κομμάτια των αγγείων και πώς έγιναν όταν τα ένωσαν μεταξύ τους.  Εμείς ρωτούσαμε για ό,τι μας φαινόταν παράξενο ή για ό,τι δεν καταλαβαίναμε. ....

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ

Τα παλιά χρόνια, την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι πρόγονοί μας έχτισαν εκεί ένα μεγάλο αγροτικό σπίτι, το μεγαλύτερο που βρέθηκε σε όλη την Ελλάδα.

Το σπίτι αυτό είχε, μια μεγάλη αποθήκη με μεγάλα πιθάρια, στα οποία αποθήκευαν το κρασί τους, το λάδι, τα δημητριακά.  Βρέθηκαν επίσης πολλά αντικείμενα καθημερινής χρήσης όπως: αμφορείς, λυχνάρια, κούπες, νομίσματα πιάτα, πεσσοί και άλλα.  Μας συνόδεψαν στο σπίτι του Επαμεινώνδα, μετά εκεί που έσκαβαν και μετά, ζωγραφίσαμε τον τρένομε τα αρχαία και μόλις τις τελειώσαμε, τις περιγράφαμε τι είναι και στο τέλος φύγαμε.

Αυτός ο περίπατος στα Τρία Πλατάνια μου άρεσε πολύ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΜΑΝΗΣ

 


ΚΑΡΕΛΑ ΒΙΚΥ